ارزش ویژه مشتری Customer Equity چیست ؟
شرکتها اغلب با چالشهای مشتریان باهوش و رقابت بسیار بالا در بازار مواجه هستند. بقای هر برند در برابر رقبای اطراف خود به توانایی آن در افزایش ارزش ویژه مشتری بستگی دارد. مدیریت برند و بازاریابی به دنبال افزایش هستند.
در بازار امروز، ارزش ویژه مشتری ضروری است، زیرا به شما کمک میکند سود مالی را که میتوانید از تمام مشتریان خود در طول رابطه خود به دست آورید، تخمین بزنید. این به شرکتها اجازه میدهد تا ارزش داراییهای مشتری خود را تخمین بزنند و تصمیمات مالی درستی در رابطه با فروش اضافه، حفظ و اکتساب بگیرند.
بر هر مشتری تمرکز می کند و از تعاملات با مصرف کنندگان استفاده می کند که هدف آن تقویت ارتباطات است. امروزه موفقیت یک شرکت به توانایی آن در ایجاد مشتریان وفادار تا حد امکان بستگی دارد.
برای درک اینکه ارزش ویژه مشتری چیست، بررسی تفاوت بین ارزش ویژه مشتری و برند که اغلب با هم اشتباه میشوند، مفید است، اگرچه هر کدام ویژگیهای متمایزی دارند.
ارزش ویژه مشتری در مقابل ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری بر سطح وفاداری مشتری نسبت به یک برند و ارزشی که مصرف کنندگان به یک تجارت خاص می افزایند تأکید می کند. این دو مفهوم وجه اشتراک دارند، اما ارزش ویژه مشتری و برند ویژگی ها و اهداف متفاوتی دارند. برای درک تفاوت، اجازه دهید هر یک از آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.
بسیاری از برندها به ارزش ویژه مشتری توجه می کنند زیرا موفقیت مالی یک برند خاص را مشخص می کند. هر چه ارزش ویژه مشتری بیشتر باشد، درآمد شرکت بالاتر می رود و ارزش آن در بازار بیشتر می شود. برندهایی مانند Levi’s و Burger King دارای ارزش ویژه مشتری و مزیت رقابتی عالی هستند.
ارزش ویژه برند میزان تأثیرگذاری نام شرکت بر مشتریان را مشخص می کند. این بر اساس نحوه درک مشتریان از یک برند خاص و تجربیات مثبت و منفی آنها از خرید از آن است. شما می توانید این ارزش را با ارائه محصولات قابل تشخیص و باکیفیت به مشتریان خود برای افزایش شناخت برند ایجاد کنید. علاوه بر این، شرکتها تجربیات عالی را به مشتریان ارائه میکنند که آنها را ترغیب میکند تا به خرید با برند ادامه دهند.
شرکتهایی که ارزش ویژه برند مثبت دارند از راههای مختلفی سود میبرند.