مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

روانشناسی رنگ در برندسازی (قسمت دوم)

روانشناسی رنگ در برندسازی

روانشناسی رنگ در برندسازی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله ( روانشناسی رنگ در برند – قسمت اول ) به تشریح مفهوم سایر رنگ‌ها در روانشناسی رنگ در برندسازی می‌پردازیم.

روانشناسی رنگ در برندسازی

رنگ آبی

روانشناسی رنگ در برند رنگ آبی

اگر رنگ قرمز ، رنگ بدن فرض شود ، آبی رنگ ذهن است. مرطوب و آرام‌بخش، رنگ وضوح و ارتباط است. با توجه به مطالعات روانشناسی رنگ، رنگ آبی ، رایج‌ترین رنگ در میان جمعیت جهان است و به ویژه توسط مردان ترجیح داده می‌شود. البته، رنگ آب در همه‌جا در زندگی روزمره حضور دارد. این رنگ آسمان، اقیانوس‌ها و دریاچه‌هاست. به عنوان اولویت جهانی و همه‌جانبه زیست‌محیطی باعث می‌شود. آبی غیر خطرناک، محافظه‌کارانه و سنتی است. رنگ آبی از نظر روانشناسی رنگ در برندسازی ، هرگز برند را  در معرض خطر قرار نمی‌دهد و هر طیف رنگ آبی  برای هویت بصری برند بسیار بی‌خطر است. رنگ آبی به عنوان نشانه‌ای از ثبات و قابلیت اطمینان به چشم می‌آید و تحقیقات نشان داده است که کارگران در اتاق‌های آبی کارایی بیشتری دارند. البته، آبی نیز رنگ ناراحتی و سرماخوردگی نیز است. رنگ آبی یکی از محدود رنگ‌هایی است که رنگ اشتهاآور است امانشان دهنده خراب شدن و سم نیز است. در برنامه‌های کاهش وزن، مواد غذایی که نباید خورده شود در یک صفحه آبی نوشته می‌شود زیرا شما مسئول کاهش مصرف آن‌ها هستید. رنگ آبی ویژگیهای احساسی نیز در بر دارد :

معانی مثبت رنگ آبی :

  • اعتماد
  • وفاداری
  • قابلیت اطمینان
  • منطق
  • آرامش
  • امنیت

معانی منفی رنگ آبی :

  • سردی
  • دوری
  • بدون حس
  • دوست‌نداشتن
  • بی‌توجهی
  • جذاب نبودن

 روانشناسی رنگ در برندسازی (قسمت دوم)

۰ ۰

روانشناسی رنگ در برند

روانشناسی رنگ در برند

روانشناسی رنگ در برند به معنای تحلیل رنگ یا رنگ‌ها مورد نظر و ترکیب آن‌ها برای رسیدن به رنگ سازمانی ، رنگ برند ، رنگ محصول یا خدمت است. اگر انتخاب رنگ‌ برند بر اساس روانشناسی رنگ باشد ، حتما به موجب تقویت قدرت به یادآوری برند خواهد شد. برای تسلط بر برندسازی و برندینگ باید بر معنای رنگها اشراف کامل داشت. 

روانشناسی رنگ در برند The Psychology of Color in Branding

احتمالا آگاه هستید که رنگ قرمز می‌تواند احساسات عاشقانه تحریک یا بیان خطر قریب‌الوقوع باشد و یا آبی که می‌تواند احساسات ذهنی مانند آرامش و یا سردی را تلقین نماید. اما نارنجی چطور؟ یا خاکستری؟ کدام رنگ‌ها موجب بروز احساسات جزئی‌تری مانند هارمونی یا امید خواهد شد؟ از آنجا که رنگ به عنوان یکی از عناصر اصلی توالی شناختی برند موجب تحریک بصری انسان است. پس می‌توان گفت که روانشناسی رنگ ابزاری در خدمت افزایش و تقویت شناخت و به یادآوری برند است.

نتیجه حاصل از تحقیقات ما یک لیست از ۱۲ رنگ مورد استفاده در برندسازی ، طراحی بنر و طراحی لوگو ، ارائه می‌نمایید. به یاد داشته باشید که این تحلیل‌ها بر اساس نظرسنجی صورت پذیرفته از ۱۳۵۰ نفر است که البته هیچ کدام از آن‌ها به صورت ویژه برای هر یک از رنگ‌ها به صورت ثابت و قطعی نیست.

هنگامی‌که بحث از روانشناسی رنگ در برند پیش می‌آید، زمینه استفاده از رنگ و فرهنگ جامعه نقش مهمی ایفاء می‌نمایند ، درنتیجه این عدم قطعیت رخ خواهد داد. از طرف دیگر ، یک رنگ می‌تواند القاء کننده دو احساس کاملا متفاوت باشد، یک رنگ می‌تواند با توجه به نوع زمینه استفاده معنای متفاوتی داشته باشد مثلا رنگ سبز می‌تواند تفاوت معنای بیماری و سلامتی باشد. با در نظر داشتن این موضوع و درک درستی از شخصیت نام برند خود، انتخاب رنگ مناسب برای نام تجاری ،می‌تواند یک تصمیم منطقی و آگاهانه باشد، نه یک انتخاب کوتاه‌مدت و عجیب

رنگ قرمز

روانشناسی رنگ در برند رنگ قرمز

رنگ قرمز ، بی‌شک هیجان‌انگیز و تحریک ترانگیزترین رنگ‌هاست. از نظر روانشناسی رنگ در برند ، اثر رنگ قرمز بر روان انسان ناچیز نیست. بنابراین  استفاده از رنگ قرمز در کمپین تبلیغاتی بسیار مهم است.رنگ قرمز موجب کاهش تحلیل ذهنی است و سرعت واکنش‌های ما را تشدید می‌نماید. به همین دلیل برچسب قیمت کالاها به این رنگ انتخاب می‌نمایند. ورزشکارانی که رنگ قرمز می‌پوشند ، احتمالا شکست تیمشان بیشتر است زیرا موجب تحریک عصبی تیم مقابل می‌شوند و دانش آموزانی که در معرض رنگ قرمز قرار داشته‌اند ، نتیجه عملکردشان نسبت سایر دانش آموزان ضعیف‌تر بوده است. رنگ قرمز، رنگ علامت ایست، غلط‌های املایی و زیان مالی است.رنگ قرمز دارای طولانی‌ترین طول موج در بین تمام رنگ‌هاست. این رنگ شور و عاشقانه است. قرمز تمایل دارد اشتها را افزایش دهد. سایر ویژگی‌های احساسی مرتبط با قرمز عبارت‌اند از:

ادامه مطلب :  روانشناسی رنگ در برند

۰ ۰
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب