مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

آمیخته‌بازاریابی ۴E - آمیخته بازاریابی ۴V

آمیخته‌بازاریابی ۴E آمیخته‌بازاریابی بر اساس تجربه ۴E Marketing Mix ) 4E =  ۴ Experience ) اصطلاح ” آمیخته بازاریابی” در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط نیل بوردن در دفتر ریاست انجمن بازاریابی آمریکایی مطرح شده است. آمیخته بازاریابی یکی از کلیدی‎‌ترین واژه‌هایی است که هر بازاریابی باید بر آن اشراف داشته باشد. و اساسا هر تئوری بازاریابی بر 

آمیخته‌بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه

آمیخته بازاریابی ۴E – آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه


آمیخته بازاریابی ۴V آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش ۴V Marketing Mix )   ۴V = 4 Value ) آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) Marketing Mix یکی از مشهورترین واژه‌های بازاریابی است. آمیخته بازاریابی بخش تاکتیکی یا عملیاتی یک برنامه بازاریابی است. آمیخته بازاریابی نیزبه صورت  ۴P و ۷P نشان داده میشود. ۴P قیمت، مکان، محصول و ارتقاء 

آمیخته بازاریابی ۴V – آمیخته بازاریابی بر اساس ارزش

آمیخته بازاریابی بر اساس تجربه ۴E Marketing Mix ) 4E = ۴ Experience ) آمیخته بازاریابی 4V

۰ ۰

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

مدل داگمار DAGMAR

مدل داگمار نتیجه تحقیق انجمن ملی تبلیغات ANA است که خاطر نشان می‌نماید که تبلیغات برای دستیابی به اهداف مشخصی است و تبلیغات متفاوت به منظور دستیابی به اهداف متعدد صورت می‌پذیرد.

مدل داگمار  :  DAGMAR  : Defining Advertising Goals for Measured Advertising Responses مدل داگمار  : تعریف اهداف تبلیغاتی برای ارزیابی پاسخگویی به تبلیغات

DAGMAR  : Defining Advertising Goals for Measured Advertising Responses

مدل داگمار  : تعریف اهداف تبلیغاتی برای ارزیابی پاسخگویی به تبلیغات

وظیفه تبلیغات به صورت ساده و مشخص عبارت است از برقراری ارتباط  و انتقال اطلاعات به مخاطبی مشخص که به دنبال ایجاد یک چهارچوب ذهنی برای مخاطب و وادار نمودن وی به عمل خاصی است. موفقیت یا شکست تبلیغات ، به اینکه چگونه اطلاعات به صورت جذاب به مخاطب در زمان مناسب و با هزینه معقول منتقل گردد، کاملا بستگی دارد. پس وظیفه تبلیغات ، وظیفه برقرار ارتباط با مخاطب خاص است برای اثرگذاری بر وی در یک دوره زمانی خاص است.

 

هفت ویژگی مدل داگمار

۱-    اهدا ف تبلیغات ، اهدافی ارتباط هستند

تبلیغات تنها یکی از اجزاء آمیخته بازاریابی Marketing Mix همه شرکت‌ها است. بنابراین در تمام شرایط یک هدف مشخص برای تبلیغات ، رسیدن به اهداف ارتباطی است.

۲-  اهداف باید نوشته شده باشد

مدل داگمار بیان می‌نماید که اهداف تبلیغات باید به صورت شفاف نوشته شده باشد تا همه افراد از کارهایی که در حال انجام شدن است ، آگاه باشند.

۳- تبلیغات باید بر اساس اثربخشی و تعداد مواجه ارزیابی گردد

در مدل داگمار ، اینکه چه تعداد از  افراد باید یک تبلیغ مواجه شده‌اند ، اصلا مهم نیست، مهم نیست که اعداد نجومی هستند یا خیر . در مدل داگمار مهم این است که آیا اهداف ارتباطی از پیش تعیین شده ، حاصل شده است یا خیر .

۴-  تبلیغات از طریق سلسله‌مراتب اثرات ارتباطی عمل می‌کند

مدل داگمار در رابطه با سطوح سلسله‌مراتب و ارتباط آن‌ها در طول زمان در پاسخ به فعالیت‌های تبلیغاتی سازمان ، بسیار مشخص است. یک سری از گام‌های ذهنی وجود دارد که از طریق آن یک نام تجاری باید صعود نموده و ارتقاء یابد تا مورد پذیرش واقع گردد . فردی ممکن است شروع به معرفی یک برند در بازار نماید. وظیفه اولیه برنداین است که با افزایش آگاهی از برند ، برند به یک سطح بالاتر در سلسه مراتب دست یابد.

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR - مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

گام اول این است که برند در خصوص خود به مخاطبین هدف ، چیزهایی بیاموزد. مثل شخصیت برند ، القاء تداعیات برند مد نظر و احساسات. برند باید بیان نماید که از کدام نقطه نظرات با سایر رقبا متفاوت است. چه کسی از این نقاط قوت ، سود می‌برند . در حالت ، مخاطب ناآگاه را به سوی آگاهی می‌برد.

ادامه  :  مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

۰ ۰

مشاوره انتخاب نام مناسب برند ( انتخاب بهترین نام برای برند )

مشاوره انتخاب نام مناسب برند

مشاوره انتخاب نام مناسب برند زمانی مطرح است که یک کارآفرین قصد داشته باشد که انتخاب نام برند خویش را بر اساس یک سری اصول علمی با مشاوره فردی آگاه در حوزه مدیریت برند و برندسازی انجام دهد.

مشاوره انتخاب نام مناسب برند ( انتخاب بهترین نام برای برند )

پیشتر در همین وب سایت تیم مشاوران مدیریت ایران ، چندین مقاله در خصوص انتخاب اسم شرکت ، انتخاب اسم تجاری و …. منتشر نموده‌ایم . در این مقاله سعی خواهیم نمود که در خصوص مشاوره انتخاب نام مناسب برند اطلاعاتی کافی در چند گام در اختیارتان قرار دهیم. برای اینکه انتخاب نام برند خود را به یک مشاور بسپارید ، وی باید چه خصوصیاتی داشته باشد و چه اقداماتی انجام دهد ؟

گام اول : مشاور برند کیست ؟

مشاور برند کسی است که تحصیلات آکادمیک در حوزه بازاریابی داشته باشد و حتما و حتما پایانامه ارشد و یا دکتری وی مرتبط با برند و برندینگ باشد و همچنین سابقه مفید مشاوره در حوزه بازاریابی و برندسازی نیز داشته باشد . شاید این سوالات به دهنتان خطور نماید :

  • آیا باید حتما تحصیلات آکادمیک داشته باشد ؟
  • بله – برای اینکه علم مدیریت برند یک علم بین رشته ای است و دارای عناصر و جنبه های علمی متعددی است که مشاور باید بدانها تسلط ۱۰۰ درصدی داشته باشد.
ادامه  :   مشاوره انتخاب نام مناسب برند ( انتخاب بهترین نام برای برند )
۰ ۰
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب