مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

تجربه برند Brand Experience

تجربه برند Brand Experience

تجربه برند یک واژه تخصصی به منظور توصیف برداشت و تصویر کلی مصرف‌کننده بالقوه از یک برند است. ازآنجایی‌که تجربه برند یک مفهوم نظری و غیرملموس است ، برای شناسایی و تعیین میزان تجربه برند ، یک شاخص یا ابزار قابل لمس و فیزیکی نیز وجود ندارد. تصویر برند به مجموعه تجربه مشتری از برند است که شاید ناشی از تبلیغات ، تجربه استفاده ، گزارش دهی و یا سایر تعاملات و مواجهات مصرف‌کننده با برند است.

تجربه برند در تمام مراحل و حالت‌هایی که مشتری با برند برخورد می‌نماید، در ذهن وی ایجاد می‌شود . در این حالت ، مشتری برای برند یک پرونده در ذهن خود تشکیل می‌دهد که پر از احساسات و رفتارها با برند است که به مشتری از نظر روانی کمک می‌کند که تداعیاتی را با برند گره زده ( تداعیات برند ) و بتواند پیش‌بینی نماید کدام تداعیات را دوست دارند و به کدام علاقه‌مند نیستند.

بنابراین تجربه مشتری از برند یک مفهوم بسیار مهم برای مدیریت برند در مسیر ایجاد تغییرات تداعیات برند و دستیابی به تجربه بهتر و افزایش ارزش برند است. برای ایجاد یک برند قوی ، باید تجربه زیبا و منحصربه‌فردی برای مشتری ایجاد شود. برای فردی که به برند توجه می‌نماید، عناصر مرتبط با برند باید نقش تبلیغات را برایش ایفا نماید ، زیرا ادراک حاصل از استفاده از محصول نباید متضاد با انتظارات قبلی مشتری باشد.

۰ ۰

۶ گام برای وفادار نمودن مشتری

وفادار نمودن مشتری مسئله مهم رقابت است.

چگونه برندی بسازیم که دارای پیروانی وفادار باشد ؟ چگونه به عنوان یک بازاریاب باید برنامه وفاداری را تنظیم و در سطح رقابت محلی یا جهانی آن برنامه را به مشتری معرفی و بر آن تمرکز نمود ؟

وفادار نمودن مشتری brand loyalty

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها پیش روی بازاریان ، حفظ و نگهداشت مشتریان است. آگاهی اولین نیاز مشتری است، گره زدن اعتبار و هیجان با برند موجب تسخیر ذهن مشتری و قرار گرفتن در سطر لیست انتخاب‌های مشتریان است. مشتریان با نیازهای متفاوتی نسبت به یک برند مشتاق می‌شوند. وفاداری به برند لزوما به معنای فروش نیست ، بلکه به مشتری این نکته را یادآوری می‌نماید که انتخاب درست در زمان بازگشت به خرید مجدد ، همین برند است.

مشتری وفادار به برند ، هنگام خرید این حس را دارد که پاداشی دریافت نموده است و برای همین به وفادار ماندن به برند ادامه می‌دهد. اما بسیاری از مدیران بازاریابی حتی برای ارائه این حس پاداش به مشتری وفادار خود تلاش نمی‌کنند و از کنار آن بی‌توجه رد می‌شوند. پس چگونه در بلندمدت مشتری وفادار به برندتان را حفظ می‌نمایید ؟ وفادار نمودن مشتری به برند بر اساس تعامل بین مشتری و خدمات ارائه‌شده ، حاصل می‌گردد.

وفاداری مشتری ناشی از ارائه خدمات و محصولات ، بیش از انتظارت مشتری است

در این حالت مشتری به صورت روانی به برند متصل می‌گردد. هنگامی‌که مشتری محصول یا خدمتی را می‌خرد، به صورت روانی و حسی با برند ارتباط برقرار می‌نماید. شاید برند را به دوستان و خویشاوندان نیز توصیه نمایند و نقش مبلغ برند را ایفا می‌نماید. این توصیه‌ها به عنوان تبلیغات دهان به دهان word-of-mouth ( بازاریابی دهان به دهان ) شناخته می‌شود، مشتری وفادار به بیان ارزش پیشنهادی برند پرداخته و ارتباط احساسی خود با برند را به دیگران نشان داده و سعی به ایجاد ارتباط بین برند و دیگران نماید.

 ادامه مطلب :   وفادار نمودن مشتری


۰ ۰

تعیین ارزش وب‌ سایت ( ارزشیابی برند آنلاین )

تعیین ارزش وب‌ سایت

تعیین ارزش وب‌ سایت و یا تعیین ارزش برندهای آنلاین یکی از زیرمجموعه‌های ارزشگذاری برند است. . زیرا  که در ادامه به بیان علت و چگونگی تعیین ارزش وب‌ سایت خواهیم پرداخت.

تعیین ارزش وب‌ سایت ارزشگذاری برند آنلاین

بسیاری از برندها علاوه برداشتن یک دفتر و فروشگاه در یک یا چند نقطه جغرافیایی، دارای فروشگاه آنلاین نیز هستند. گاه برخی کسب‌وکارها ، صرفا در فضای مجازی هستند مانند آمازون ، دیجی کالا . این‌گونه کسب‌وکارها عملا تماس مستقیم و رودررو با مشتری ندارند .

به این صورت بسیاری از هزینه‌های جاری کاهش می‌یابد و سرعت دسترسی بالا می‌رود. اما همان‌طور که یک رویکرد یا تکنولوژی جدید به عرصه کسب‌وکار وارد می‌شود ، مسائلی جدید را نیز با خود به همراه دارد. یک سوال کلیدی :  ارزش برند آنلاین ( ارزش کسب‌وکار آنلاین ) چقدر است ؟

  • بر اساس روش‌های سنتی ، ارزش‌گذاری دارایی‌های ملموس تنها روش تعیین ارزش برند است . بنابراین ارزش وب سایت ،  صفر محاسبه می‌شود.
  • بر اساس روش‌های جدید، مانند استاندارد اینتربرند آمریکا ،  ارزش‌گذاری دارایی ملموس و ناملموس باید هم‌زمان اتفاق بیافتد.
 ادامه مطلب :  تعیین ارزش وب‌ سایت ( ارزشیابی برند آنلاین )

ارزشیابی برند آنلاین
۰ ۰
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب