تشریح مراحل برندینگ – اجزای عملیات برندینگ
در این مقاله در خصوص مراحل برندینگ بحث مینماییم. هر یک از این موارد میتواند یک تحول بزرگ در یک کسبوکار ایجاد نماید. مهم نیست که شما به دنبال برندینگ B2B یا برندینگ B2C یا برندینگ B2G باشید . نکات زیر در هر بازاری قابل انجام است.
- برندینگ چیست ؟ برندینگ عبارت است از عملیات معرفی برند بر بستر استراتژی برندسازی است.
- مراحل برندینگ چیست ؟ مراحل یا فرایند تبدیل نمودن یک نام تجاری ناشناخته به نام تجاری معتبر و شناختهشده.
مراحل برندینگ
استراتژی اصلی کسبوکار سازمان را مورد بررسی قرار دهید.
یک برند قوی که به خوبی از سایر رقبا متمایز شده است، خیلی راحتتر رشد شرکت را به پیش خواهد برد. اما چه نوع شرکتی میخواهید؟ آیا برای رشد تدریجی برنامهریزی میکنید؟ استراتژی کلی کسب و کار شما بستری است برای استراتژی توسعه برند و تشریح مراحل برندینگ متناسب شما. بنابراین، باید از اینجا شروع نمایید. اگر درک روشنی از جایی که میخواهید شرکتتان به آنجا برسد دارید، برندتان میتواند به شما کمک کند تا به آنجا برسید. پس برندینگ باید بر اساس چشمانداز و بیانیه ماموریت انجام شود. این مهمترین قسمت از مراحل برندینگ است.
مشتریان هدف خود را بشناسید
مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید “همه”، حتما دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شدهاید. تحقیقات ما به صراحت نشان میدهد که شرکتهای دارای رشد و سود بالا، بر داشتن مشتریانی که به روشنی تعریفشدهاند تمرکز دارند. هرچه تمرکز محدودتر باشد، رشد سریعتر خواهد بود. هرچه مخاطب هدف متنوعتر باشد، تلاشهای بازاریابی شما کم اثرتر خواهند بود. بنابراین، از کجا میدانید که آیا گروه درستی از مشتریان هدف را انتخاب کردهاید؟ این چیزی است که گام بعدی به آن میپردازد. برندینگ باید بتواند آن مشتری هدف را به درستی مورد هدف قرار دهد.