استراتژی برند موفق برای هر سازمانی که می خواهد یک برند قوی و قابل تشخیص ایجاد کند، حیاتی است.
چه برندی که میسازید برای یک تجارت، سازمان غیرانتفاعی، مدرسه، محصول یا خدمات باشد، شما به یک استراتژی برند قوی نیاز دارید تا هویت برند خود را بر اساس آن بسازید. ما می دانیم که اطلاعات نادرست زیادی در مورد اینکه استراتژی برند چیست وجود دارد، بنابراین می خواهیم دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریم.
با تقریباً سه دهه تجربه در توسعه برندهای پیشرو، تیم ما با این فرآیند و تفاوت های ظریف آن در سطح اساسی آشنا است.
بیایید با آنچه که استراتژی برند نیست شروع کنیم. استراتژی برند شما هویت بصری، پیام یا شعار شما نیست. همه اینها بعداً توسعه داده می شوند و بر اساس استراتژی برند شما هستند. همچنین هیچ یک از ورودیها یا خروجیهایی نیست که برای ایجاد استراتژی برند خود یا زنده کردن آن استفاده میکنید، مانند تحقیقات بازار، مخاطبان هدف یا داستان برند.
همه چیز – از نام برند شما، لوگو و سیستم هویت بصری گرفته تا بسته بندی، پیام رسانی، شعار و هر نقطه تماس دیگر – عمداً به گونه ای طراحی شده است که ظاهراً استراتژی برند شما را منعکس کند.
همچنین مهم است که استراتژی برند شما به استراتژی کسب و کار شما بازگردد تا از برند خود برای ارائه ارزش به مشتریان خود استفاده کنید و در عین حال بالاترین ارزش را به سازمان برگردانید.
شش عنصر کلیدی برای هر استراتژی برند موفق وجود دارد.
هر جزء باید در استراتژی برند شما گنجانده شود – هدف برند، موقعیت، وعده برند، شخصیت برند، باورهای برند و ارزش پیشنهادی.
با هم، این چارچوب استراتژی برند موفق شما را تشکیل می دهد.