در طراحی ” معماری برند Brand Architecture ” ، کدام یک مناسبتر است ؟
خانه برندها House of Brands
خانه برندی Branded House
ترکیبی از هر دو نوع Hybrid Brand / Endorsing Brand
هدف از استراتژی برند ، ساخت برندی قوی است . استراتژی برند موثر ، موجب افزایش میزان نرخ بازگشت سرمایه به ازای هر یک تومانی است که در کسبوکارتان سرمایهگذاری مینمایید. این افزایش ارزش هم ارائهکنندگان خدمات و هم برای مصرفکنندگان محصولات نیز صادق است.
اگر بر بازار ارائه خدمات تمرکز نماییم، معنای قدرت برند را راحتتر میتوان دریابیم.
قدرت برند = شهرت x دیده شدن
هر شرکت خدماتی حرفهایای برای یک منظور خاصی شکل گرفته است. تحقیقات تیم ما نشان میدهد که در بین شرکتهای حرفهای خدماتی، ۳۰۰ درصد تمایل بیشتری به داشتن نقاط تمایز قویتر دارند. این تمایز و تفاوت موجب میشود که مشتریان راغب بیشتری ایجاد و درصد موفقیت فروشنده در بستن فروش بسیار بالا میرود.
شرکتی که رشد میکند و به مرحله بلوغ میرسد ، مسئولیت مدیریت استراتژیک برند آن نیز پیچیده و چالشبرانگیزتر میگردد. همینجا آشکار میگردد که برند یک نام تجاری یا یک لوگو نیست که همان ابتدای تاسیس شرکت انتخاب گردد و بعد به حال خود رها گردد ، ( برند چه چیزی نیست ) . پس مدیر برند در تمام طول عمر برند به مانند یک مادر دلسوز ، اتفاقات درون و برون سازمانی را رصد و تحلیل و تغییرات مورد نیاز را به مدیران تصمیمساز گزارش نماید تا برند را در مسیر مورد هدایت نمایند. هر چه محصولات و خدمات شرکت پیچیدهتر گردد، وظیفه مدیر برند نیز پیچیدهتر خواهد شد. بهمنظور تغذیه و رشد مناسب برند ، شرکتها هر خدمت یا محصول را به یک برند خاص متصل مینمایند، آیا این کاری درست است ؟
ادامه مطلب :