تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند
Customer Loyalty vs Brand Loyalty
انواع وفاداری
دو نوع وفاداری وجود دارد : وفاداری مشتری و وفاداری به برند
این دو مفهوم از یکدیگر جدا هستند ، هرچند که مخرج مشترک هر دو یکی است. هر دو برای حفظ مشتری ضروری هستند.
قبلا در مقاله در خصوص وفاداری به برند توضیحاتی ارائه نموده ایم.
حالا میخواهیم در خصوص تفاوتهای تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری برند توضیحاتی ارائه نماییم.
دوستان علاقه مند به مباحث برندسازی و برندینگ که تمایل به کار در این حوزه و یا نوشتن مقاله علمی دارند ، باید توجه نمایند که این دو مورد را از هم تشخیص دهند.
وفاداری مشتری چیست ؟
وفاداری مشتری Customer Loyalty زمانی متولد میشود که رضایت مشتری در سطح بالای خود باشد. پس رضایت مشتری اثر مستقیم و معناداری روی وفاداری مشتری دارد.
زمانی که تجربه مشتری از برند، محصولات یا خدمات مثبت است و قصد خرید مجدد را داشته باشد ، در این حالت وفاداری مشتری شکل گرفته است.
تجربه برند روی وفاداری مشتری و رضایت مشتری ، تاثیر مستقیم دارد.