مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ( عناصر هویت برند )

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند یکی از ابهامات کافرمایان است. به این معنا که افراد غیر متخصص در حوزه مدیریت برند مانند طراحان وب سایت ، طراحان لوگو و حتی افرادی که از گرایشات متفاوت مدیریت به جز بازاریابی فارغ التحصیل شده‌اند و اطلاع دقیقی از مدیریت برند ندارند ، یک اشتباه را به یک دانش و یک فرهنگ تبدیل نمودند.

مدیریت برند هویت برند brand identity Brand management

این اشتباه بزرگ در یک جمله میتوان بیان نمود : برند یعنی طراحی لوگو و سربرگ . حال آنکه این موارد جزیی اط هویت بصری برند بوده ( منابع هویت برند ) و نه تمام آن . در ضمن هویت بصری خود بخشی از برند است.

این مشکل دو بعد دارد :

  1. طراحان سودجو : افرادی که با داشتن توانایی کار با نرم افزارهای گرافیکی ، تلاش دارند که با طراحی لوگو سربرگ به سود کلا برسند
  2. مدیران ناآگاه : مدیرانی که همه چیز برایشان فروش است ، آنان اطلاع ندارند ( نمیخوانند و یا نمیپرسند ) که با خرید ارزان یک لوگویا سربرگ ، شما برند نیستید.

در مقاله ای نیز پیشتر توضیح دادیم که لوگو همان برند نیست.  شما اگر سری به سایتهای طراحی لوگو بزنید ، خواهید دید که همگی ، پیشنهاد طراحی عناصری هویت بصری برند را نیز دارند. اما آیا مگر میشود بدون استراتژی برند ، فردی برای شما هویت بصری طراحی نماید ؟ در هیچ کجای جهان ، جز در ایران این اتفاق رخ نمیدهد.

البته اگر آنان بعد از خواندن این مقاله، ادعای نوشتن استراتژی برند هم برای شما ننمایند !!

برند هویت برند هویت بصری برند مدیریت برند

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند چیست ؟

درک این تفاوت بسیار مهم است. زیرا با درک تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ، شما میدانید که چه میخواهید و چگونه باید به آن دست یابید. یعنی استراتژی و راه دستیابی به اهداف مشخص میشود. یادتان باشد ثبات ، عامل موفقیت است ، برای اینکه کسب و کار شما به ثبات برسد باید استراتژی داشته باشید.

اگر مقالات و کتابهای دهه 60 یا 70 را مطالعه نمایید ، خواهید دید که به علت محدودیت در رسانه‌های تبلغاتی ، مشریان به راحتی در معرض پیام های قرار میگرفتند ، اما امروز با حجم بالای رسانه ، مصرف کنندگان در هر لحظه با چند برند در چند رسانه مواجه هستند.

نقاط تماس متفاوت و متعددی مانند باید اطمینان حاصل نمایید که هویت برند در تمام این رسانه‌های تبلغاتی ATL , BTL,TTL به یک شیوه استاندارد دیده شود ( بیزینس کارت ، وب سایت ، بیلبورد ، رادیو ، تلویزیون ، شبکه های اجتماعی ، روزنامه ، مجله ، نمایشگاه ، بسته بندی ، ….. )

و از سوی دیگر این هویت برند باید دارای پیامی باشد که آن پیام باید در راستای استراتژی بازاریابی و فروش سازمان خلق شده باشد. همچنین استراتژی بازاریابی و فروش باید در راستای استراتژی کلان از پیش مشخص شده باشد.

پیچیده شد ؟ بله – همینطور است

ادامه مطلب  :  تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ( عناصر هویت برند )

۰ ۰

3 گام آسان برای انتخاب بهترین لوگو و استراتژی برندسازی

انتخاب بهترین لوگو و استراتژی برندسازی

برند شما شاید ارزشمندترین دارایی شرکت شما می‌باشد. اگر این‌طور است، پس ساخت یک برند قوی ، مهم‌ترین وظیفه شماست (به همین دلیل است که ما راهنمای انتخاب برند یا انتخاب اسم شرکت را فراهم آورده‌ایم ). متقاعد نشده‌اید؟ به این موضوع فکر کنید که یک برند مناسب برای شرکت تولیدی یا خدمات حرفه‌ای چیست.

3 گام آسان برای انتخاب بهترین لوگو و استراتژی برندسازی

تعریف برند شما

برند حرفه‌ای ، اعتبار شرکت شما است و با قابل مشاهده بودن آن در بازار درک می‌شود. برند باید به پیرامون خود هاله اعتماد و اعتبار داشته باشد. به یاد داشته باشید که برند با شهرت متفاوت است. قدرت برند شما را می‌توان به عنوان شهرت و قابل مشاهده بودن آن سنجید.

قدرت برند = شهرت * قابل مشاهده بودن

یک بعد دیگر نیز در خصوص برند شما وجود دارد. این بعد همان “ارتباط برند” است و می‌گوید که برند شما تا چه اندازه به مشتریان مخاطب مرتبط است.

تعریف توسعه برند

توسعه برند فرایند ایجاد و تقویت برند است. هنگامی‌که ما به‌به عنوان تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا توسعه برندشان انجام دهند، این فرایند را به سه فاز یا مرحله تقسیم‌بندی می‌نماییم که تماما بر اساس 10 اصل توسعه برند هستند.

سه گام توسعه برند

  • مرحله اول انتخاب استراتژی برند درست و همسو با اهداف کسب‌وکارتان می‌باشد.
  • مرحله دوم ایجاد همه ابزارهایی است که برای اطلاع‌رسانی در مورد برند نیاز دارید، از قبیل لوگو، عنوان برند، و وب‌سایت.
  • نهایتا، مرحله تقویت برند جدیدا توسعه داده شده یا به روز رسانی شده .

اگر ، برندسازی و بازاریابی برای شما همانند بسیاری از کارآفرینان یک چالش است. یک طرح بازاریابی Marketing Plan اغلب در لحظه آخر جمع‌آوری می‌شود – اگر اساسا این کار انجام شود.

ادامه مطلب :  3 گام آسان برای انتخاب بهترین لوگو و استراتژی برندسازی

۰ ۰

عناصر تجربه برند

عناصر تجربه برند

عناصر تجربه برند شامل چه مواردی است؟ ذینفع کیست ؟

برای ایجاد و مدیریت تجربه برند Brand Experience ( تجربه برند خود یکی عناصر مدیریت برند است ) ، باید یک گام به عقب برداشته و زمینه‌ای که برند و عناصر شکل‌دهنده تجربه برند در بستر موضوعی و محتوایی آن مشاهده و بررسی نمایید. در ایجاد و مدیریت تجربه برند را باید چهار عنصر کلیدی تجربه را مدنظر داشت :

  1. درک ذینفعان

  2. تطبیق صحیح با انتظارات

  3. توجه به مکانیسم تحویل محصول یا خدمت

  4. به‌کارگیری از رویکرد برنامه‌ریزی مبتنی بر داده

با بررسی دقیق‌تر عناصر تجربه برند می‌توان به این مطلب پی برد که در کدام‌یک از عناصر تجربه برند شما باید با تمرکز و برنامه‌ریزی بهتر عمل نمایید

تشریح عناصر تجربه برند

1- درک ذینفعان

  • تشریح ذینفعان

ذینفعان کسب‌وکار شما در ایجاد تجربه برند بسیار مهم هستند. همدلی و همراهی پایدار ذینفعان با چشم‌انداز و اهداف سازمان ، برای ایجاد تجربه برند بسیار ضروری است . مدیریت برند حرفه‌ای باید بتواند بر اساس یک برنامه مدون ، ذینفعان سازمان در مرکز برنامه برند قرار دهد و در برنامه خود یک استراتژی و چندین تاتیک اجرایی برای ایجاد تجربه برند مناسب ارائه نماید

چه کسی ذینفع است؟

هرکس که منفعت مشخصی در کسب‌وکار شما داشته باشد

  1. انجمن‌‏های علمی
  2. جوامع
  3. مصرف‌‏کنندگان و عموم مردم
  4. مشتریان
  5. کارکنان و نمایندگان آن‌ها
  6. دولت‌‌ها
  7. انجمن‌‏های صنعتی و بازرگانی
  8. سازمان‌‏های بین دولتی
  9. سازمان‏‌های غیر دولتی
  10. خبرگزاری‌‏ها
  11. جامعه مالی و ذینفعان تامین‏‌کنندگان
  12. گردهمایی ذینفعان

مثال : فرض که من بخواهیم تشریح ذینفعان را در سطح کارکنان یک بیمارستان تعریف نماییم . در یک آگهی برای استخدام یک فرد ، شاید به این صورت عمل نمایم.

من به یک مدیر اجرایی نیاز دارم شبیه مدیر کنونی‌ام . فردی شبیه علی ( مدیر اجرایی  – مدیر غیر کلینیکی )

  • نوع شخصیت : باهوش ، باتجربه ، شم تجاری قوی
  • تحت‌فشار : در جلسات خیلی چالشی است . کیفیت برایش مهم است. با هیچ مشکلی کنار نمی‌آید
  • احساس : خیلی حساس است به اشتباهات ، بخصوص آن‌هایی که موجب ایجاد هزینه / خسارات برای شهرت سازمان باشد

حتما در ایران از این موارد ندیده‌اید باشید ، اما چیزی خیلی عجیبی نیست ، اگر بدانید که می‌توانید از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف استفاده کرد، هیچ وقت خود را محدود نمی‌نمایید.

عناصر تجربه برند

۰ ۰
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....