مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

آیا لباس شما بر روی برندشخصی و پیشرفت کاریتان اثر می‌گذارد؟


سالها پیش در یک کارخانه کار می نمودم. زمانی که کالج بودم در یک کارخانه دیگر کار می نمودم ، هویت خودم را بیشتر نزدیک به کارگران می دانستم تا آنهایی که " کت و شلواری" بودند.
لباس مدیریت شخصیت پیشرفت کاری

روزی مدیر واحد ما در مورد کارهایی که انجام داده بودم ، سوال نمود. در مورد تحصیلاتم سوال نمود. در مورد اهداف کاری من سوال نمود.

گفتم " دوست دارم سرپرست شوم" و یک روز " یک کاری مثل شما داشته باشم".
خندید و گفت " آفرین. من از کسانی که آروز و رویا دارند خوشم می آید". سپس کمی سکوت نمود.
بعد گفت "ولی خوب اگر این چیزی است که واقعا می خواهی" و تو چشم های من نگاه نمود و گفت " اولش باید سر و وضعت به کاری که دوست داری بخوره".

من متوجه شدم که چه چیزی می خواست بگوید ولی تصمیم گرفتم سکوت اختیار کنم. از او پرسیدم " منظور شما چیست؟"

گفت " پیرامون خودت را نگاه کن". "سرپرست ها چگونه لباس پوشیده اند؟" رفتار آنها چگونه است؟ هیچ کسی فکر نمنماید که تو سرپرست مواد هستی تا اینکه واقعا ببینند که مانند یک سرپرست رفتار می کنی—ولی الآن به هیچ وجه ظاهرت مثل یک سرپرست نیست".

اوحق داشت. من یک شلوار جین نامناسب و پر از سوراخ پوشیده بودم. ( ولی چرا باید این حرف را بزند؟ من که تمام مدت دستم تو روغن بود). یک تی شرت نیمه پاره پوشیده بودم ( خب چرا نه؟ وسط تابستان گرم بود و می خواستم راحت باشم). موهام هم حسابی بلند بود.


از او پرسیدم " مگرنباید کار نمودن من مهم باشد؟ این چه ارتباطی به لباس پوشیدن من دارد؟"

گفت " اگردر دنیایی زندگی می نمودیم که همه چیز سر جایش بود ، توحق داشتی". "ولی ما در یک دنیای کامل زندگی نمی کنیم. حرف من را گوش کن: اگر می خواهی در کارت پیشرفت کنی...توجه داشته باش که سر و وضعت مثل آدم هایی باشه که در اون کار هستند".

در مورد این گفتگو سالها فکر نمودم.

من خیلی از افراد را استخدام نمودم و به آنها ارتقاء شغلی دادم ، آدم هایی که همگی سر و وضع خود را مطابق عرف آراسته بودند ولی  هیچ کدام آنها تحفه ای نبودند. همینطور آدم هایی را استخدام نمودم و ارتقاء دادم که اصلا توجهی به سرو وضع خود نداشتند و این دسته همگی در کارشون ستاره بودند.
من اعتقاد دارم که ظاهر شما و تا حد بسیار بالایی رفتار شما ، هیچ ربطی به مهارت های شما ، استعداد های شما و مناسب بودن شما برای کار ندارد.

ولی رئیس آن زمان من حق داشت: دنیای ما دنیای کاملی نیست. هنوز هم آدم ها در مورد ما فکر هایی می کنند ، بر پایه لباس ما و طرز رفتار ما ... و خیلی چیزهای دیگر ، مثل: وزن ، قد ، جنسیت ، قومیت و هزار تا چیزهای دیگر که ارتباطی به کارآیی و توان ما ندارند.

آیا بنابراین بهتره که همرنگ جماعت باشیم؟

متاسفانه ، بله. کسانی که افراد دیگر را استخدام مینمایند و ارتقاء می دهند، آن ها هم افراد عادی هستند و معمولا درگیر افکار سنتی و همه پسند. کسانی که شما را استخدام مینمایند و ارتقاء می دهند، دوست دارند شما هم مثل آنان باشید.

و فراموش نکنید زمانی که کسی را استخدام مینمایید یا ارتقاء می دهید که شبیه دیگران است، نشان می دهید که ریسک پذیر نیستید. من می دانم آن زمان دانشجویی با آن موها و طرز لباس پوشیدنم، مانند یک وحشی به نظر می آمدم.

ولی باز باید از خودمان بپرسیم: بهتر نیست که خودمان باشیم؟ و اطمینان داشته باشیم که دیگران ارزش های ما درک می کنند...تجارب ما، استعداد های ما...منحصر به فرد بودن ما؟

با تاسف باید بگویم که این رفتار پیشرفت حرفه‌ای شما را به خطر می اندازد. اگر هدف پیشرفت دارید و بخواهید منحصر به فرد بمانید، پیشرفت شما بسیار دشوارتر خواهد شد. ولی اگر منحصر به فرد بودن شما، به هر دیدی از همه چیز برای شما مهمتر است، همین راه را پیش بگیرید.

من نمی توانم یک قضاوت صددرصد داشته باشم ولی تغییر نحوه لباس پوشیدن و کمی تعدیل در رفتارم، به نظرم خیلی روی پیشرفت من تاثیر گذاشت. مدت های طولانی لباس پوشیدن و رفتار خودم را با ملزمات محیط کاری خود تطابق نمی دادم و به نظر خیلی ها کاندیدای مناسبی نمی آمدم.

این نظرمن بود. شمادر مورد نحوه لباس پوشیدن چه فکر می کنید؟

نویسنده : جف هیدن  / مترجم : دکتر سیامک احمدیان

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب