مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

دسته‌بندی برند Brand Classification

دسته‌بندی برند Brand Classification

پیشتر در خصوص انواع برند به تفضیل توضیحاتی ارائه نموده ایم، اما در این قست داریم به بیان کلیاتی در خصوص دسته‌بندی برند بپردازیم.

اغلب دانشجویان در رشته مدیریت بازاریابی داستان مربوط به منشأ برندسازی را شنیده است. این داستان اولین بار برای تشخیص گاوها در گله‌هایی بود که در کنار هم به چرا رفته و یا برای فروش به مکانی خاص برده  می‌شدند. غرب وحشی برندسازی را  به عنوان یک مفهوم پرورش داد و اکنون به چیزی فراتر از هدف اصلی آن تغییریافته است. امروزه برندها به ابزاری متداول برای متمایز نمودن و به خاطر آوردن محصولات و خدمات مختلف تبدیل‌شده‌اند.

برندسازی در زمان حاضر تنها به محصولات و خدمات محدود نمی‌شود. در حقیقت هر سازمان و جریان کسب‌وکار از برند به عنوان ابزاری برای تمایز، به خاطر آوردن و شناسایی استفاده می‌نماید. در حقیقت آرم و لوگو به عنوان بخشی از هویت برند شامل ویژگی‌های خاص، ارزش‌ها و فرهنگ اصلی صاحب آن برند نیز است. امروزه برندسازی با اهداف دیگری به ‌جز صرفا ارائه کالا و خدمات به مشتریان انجام می‌گردد.

قطعا هنگامی‌که به برندهای مختلف فکر می‌نماییم ، اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید کالاها و خدمات مربوط به آن برند است. برندهای زیادی وجود دارند که صرفا کالا محور هستند. رد بول ، کوکاکولا ، پپسی و برندهایی ازاین‌دست نمونه‌ای از برند محصول هستند. اولین چیزی که با شنیدن نام این برندها به ذهن مصرف‌کننده می‌آید کالاهایی است که این برندها ارائه می‌دهند. برند زیراکس نزد مردم آن‌قدر قدرت و موفقیت یافت که مردم دیگر به دستگاه‌های فتوکپی نیز زیراکس می‌گفتند. استفاده از نام این برند به‌جای دستگاه‌های فتوکپی امروز نیز ادامه دارد.

دسته‌بندی برند Brand Classification

دسته‌بندی برند

 

برند سری محصولات

دسته دیگری به نام برند سری محصولات نیز وجود دارند که شامل مجموعه‌ای انحصاری از خطوط تولید زیرپوشش نام یک برند می‌روند.

به صنعت کامپیوتر نگاهی بی اندازید، انواع مختلف لپ‌تاپ و دسک تاپ تحت پوشش یک مجموعه خاص یا برند سری محصولات قرار دارند. سری محصولات Dell Studio به کاربران دیجیتال، مولتی‌مدیا و همچنین کاربران گرافیکی و انیمیشن و سری اینسپیرا را می‌توان به عنوان بهترین مثال برای برند سری محصولات ذکر کرد. خط تولید محصولات اورآل نیز مثال دیگری از این دسته است.

ادامه مطلب :  دسته بندی برند

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب