مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

توسعه برند Brand Development

توسعه برند Brand Development

توسعه برند به معنی استفاده از نام تجاری موجود برای دسته و یا نوع دیگری از محصولات است. ممکن است دسته جدید محصولات که برند به آن توسعه داده‌شده است از همان دسته و نوع محصولات قبلی باشد یا با آن  تفاوت داشته باشد. یک برند شناخته‌شده و موفق، راه‌اندازی تولید نوع تازه‌ای از محصولات را برای یک سازمان تسهیل می‌نماید. به عنوان مثال برند نایک مختص کفش است اما به محصولاتی نظیر عینک آفتابی، توپ فوتبال، توپ بسکتبال و لوازم گلف نیز توسعه داده‌شده است. برند اصلی در این مفهوم معمولا تحت عنوان برند والد نامیده می‌شود. اگر مشتریان همان ارزش و تمایلی که نسبت به محصول اصلی برند قائل‌اند برای کسب‌وکار جدید نیز قائل باشند و اگر این ارزش و تمایل در برند تجسم یابد، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار جدید مورد قبول مشتریان واقع شود.

توسعه برند به محصولی فراتر از محصول اصلی آن برند از چند جنبه سودآور است : کمک به ارزیابی فرصت‌های موجود برای دسته‌ای از محصولات، شناسایی منابع مورد نیاز، کاهش ریسک‌ها و برآورد درخواست‌ها و  ارتباطاتی که با برند وجود دارد از جمله این موارد هستند. توسعه برند می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا با شکست روبه‌رو شود.