مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

توسعه برند Brand Development

توسعه برند Brand Development

توسعه برند به معنی استفاده از نام تجاری موجود برای دسته و یا نوع دیگری از محصولات است. ممکن است دسته جدید محصولات که برند به آن توسعه داده‌شده است از همان دسته و نوع محصولات قبلی باشد یا با آن  تفاوت داشته باشد. یک برند شناخته‌شده و موفق، راه‌اندازی تولید نوع تازه‌ای از محصولات را برای یک سازمان تسهیل می‌نماید. به عنوان مثال برند نایک مختص کفش است اما به محصولاتی نظیر عینک آفتابی، توپ فوتبال، توپ بسکتبال و لوازم گلف نیز توسعه داده‌شده است. برند اصلی در این مفهوم معمولا تحت عنوان برند والد نامیده می‌شود. اگر مشتریان همان ارزش و تمایلی که نسبت به محصول اصلی برند قائل‌اند برای کسب‌وکار جدید نیز قائل باشند و اگر این ارزش و تمایل در برند تجسم یابد، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار جدید مورد قبول مشتریان واقع شود.

توسعه برند به محصولی فراتر از محصول اصلی آن برند از چند جنبه سودآور است : کمک به ارزیابی فرصت‌های موجود برای دسته‌ای از محصولات، شناسایی منابع مورد نیاز، کاهش ریسک‌ها و برآورد درخواست‌ها و  ارتباطاتی که با برند وجود دارد از جمله این موارد هستند. توسعه برند می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا با شکست روبه‌رو شود.

توسعه برند Brand Development

چند نمونه از مواردی که در آن‌ها توسعه برند با موفقیت همراه بوده است به شرح زیر می‌باشد :

  • Wipro  که در اصل مختص کامپیوتر بود به محصولاتی نظیر شامپو، پودر و صابون توسعه‌یافته است.
  • Mars  قبلا فقط نام یک نوع شکلات بود اما اکنون بستنی، نوشیدنی شکلاتی و شکلات تخته‌ای نیز با این مارک وجود دارد.

نمونه‌هایی که توسعه برند در آن‌ها با شکست همراه بوده عبارت‌اند از :

  • در پی تولید یک نوع نوشابه جدید، کوکاکولا فراموش کرده بود که برند اصلی برای چه منظوری به وجود آمده است. این برند به اشتباه تصور نمود که طعم و مزه تنها چیزی است که مصرف‌کننده به آن اهمیت می‌دهد. زمان و هزینه‌ای که برای مطالعه بر روی تولید نوشابه جدید صرف شده بود دل‌بستگی عاطفی عمیق مصرف‌کنندگان نسبت به کوکاکولای اصلی را نادیده گرفته بود.
  • Rasna Ltd نام یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی‌های غیرالکلی معروف در هند است. اما هنگامی‌که این شرکت تصمیم گرفت تا جایگاه خود را در بازار تغییر دهد چندان موفق نبود. این برند در تجربه تولید نوعی نوشیدنی گازدار میوه‌ای به نام “Oranjolt” قبل از اینکه بتواند اسم‌ورسمی در بازار به دست بیاورد شکست خورد. در آن نوشیدنی از کربنات‌ها به عنوان نگه‌دارنده استفاده‌شده بود. دلیل عدم موفقیت این نوشیدنی هماهنگ نبودن آن با شیوه‌های خرده‌فروشی بود. این نوشیدنی باید در یخچال نگهداری می‌شد. علاوه بر این، کیفیت قابل قبولی نیز نداشت. درحالی‌که تاریخ‌مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ۵ ماه می‌رسد، تاریخ مصرف این نوشیدنی تنها ۳ یا۴ هفته بود.
توسعه برند Brand Development
۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب