انتخاب رنگ برند بسیارمهم است. رنگ برند اثر مهم بر درک برند توسط مشتری خواهد داشت.
اضافه نمودن رنگ به اجزای بازاریابی تحت وب شما، هیچ هزینهای برای شما ندارد. البته هزینه زمانی دارد ، زیرا باید در خصوص رنگ تصمیمگیری نمود. انتخاب رنگ برند اگر به صورت علمی و موشکافانه صورت پذیرد، خود یک فرایند چالشبرانگیز است. علاوه برند رنگهای اصلی برند که جزء هویت بصری برند است، میتوان رنگهای متعدد دیگری را استفاده نمود، اما تناسب نامناسب بین برخی رنگها میتواند، از قدرت رنگهای اصلی بکاهد.
حداقل نمودن تعداد رنگها برای حداکثر نمودن اثربخشی
هدف ، به یادمان رنگها در خاطر مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل است. رنگهایی که تداعی کننده برند است ( جزئی از تداعیات برند ). اگر قصد دارید تا رنگها در یاد مشتری بماند ، نباید لیست بلند بالایی از رنگ را با برند سازمانتان گره زنید. در عوض دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب نمایید.
چگونه دو رنگ اصلی برند را انتخاب نماییم
یکی از روشها انتخاب رنگ برند ، استفاده از خدمات مشاوره برندینگ است . راه دیگر ، استفاده از سایتهایی که برای انتخاب رنگ برند به شما کمک مینماید. به سایت colourlovers مراجعه نموده و در از منوی بالای سایت قسمت Palettes را انتخاب نمایید. اگر طیف رنگ خاصی مدنظر بود ، کد آن را یادداشت نمایید.
ادامه مطلب : انتخاب رنگ برند – اصول انتخاب رنگ برند و راهنما رنگ لوگو