يكشنبه ۱۴ آبان ۹۶
تعیین ارزش وب سایت
تعیین ارزش وب سایت و یا تعیین ارزش برندهای آنلاین یکی از زیرمجموعههای ارزشگذاری برند است. . زیرا که در ادامه به بیان علت و چگونگی تعیین ارزش وب سایت خواهیم پرداخت.
بسیاری از برندها علاوه برداشتن یک دفتر و فروشگاه در یک یا چند نقطه جغرافیایی، دارای فروشگاه آنلاین نیز هستند. گاه برخی کسبوکارها ، صرفا در فضای مجازی هستند مانند آمازون ، دیجی کالا . اینگونه کسبوکارها عملا تماس مستقیم و رودررو با مشتری ندارند .
به این صورت بسیاری از هزینههای جاری کاهش مییابد و سرعت دسترسی بالا میرود. اما همانطور که یک رویکرد یا تکنولوژی جدید به عرصه کسبوکار وارد میشود ، مسائلی جدید را نیز با خود به همراه دارد. یک سوال کلیدی : ارزش برند آنلاین ( ارزش کسبوکار آنلاین ) چقدر است ؟
- بر اساس روشهای سنتی ، ارزشگذاری داراییهای ملموس تنها روش تعیین ارزش برند است . بنابراین ارزش وب سایت ، صفر محاسبه میشود.
- بر اساس روشهای جدید، مانند استاندارد اینتربرند آمریکا ، ارزشگذاری دارایی ملموس و ناملموس باید همزمان اتفاق بیافتد.
ادامه مطلب : تعیین ارزش وب سایت ( ارزشیابی برند آنلاین )