بازاریابی به سبک دکتر هاوس
سریال دکتر هاوس Dr. House یکی از موفقترین سریالهای تلویزیونی است که فقط یک فصل آن در حدود ۱۹ میلیون بیننده در آمریکا داشت و در ۶۶ کشور پخش شده است. هیو لوری که در نقش دکتر گرگوری هاوس در این سریال بازی کرد ، یک نابغه پزشکی عجیب و غیرمعمول بود که یک گروه از دکترها متخصص را در بیمارستانی در نیوجرسی آمریکا ، گرد هم آورده بود تا به هماندیشی به سبک شرلوک هولمز به روش تشخیص افتراقی، به شناسایی بیمارها و ارائه راهکار درمانی بپردازد.هر قسمت سریال در مورد یک بیمار است که دچار مرضی عجیب شده است. دکتر هاوس از روشهای مختلف و گاهی نامتعارف و حتی غیرقانونی به دنبال کشف علت بیماری است و تسخیر راز بیماری میاندیشد .این سریال تلویزیونی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در هشت فصل از شبکه فاکس آمریکا پخش شد.این مجموعه از سوی اکثر تماشاچیان مورد تقدیر واقع شده است و این یک درس بازاریابی بزرگی در خود دارد.
۶ درس بازاریابی از دکتر هاوس
تشخیص افتراقی
دکتر هاوس با کمک افراد پیرامون خود سعی به تشخیص صحیح بیماری داشت تا بهترین استراتژی درمانی را اتخاذ نماید . تشخیص طلایی ، نقطه قوت دکتر هاوس بود.
تشخیص افتراقی ، یک گام بسیار مهم در تعریف استراتژی برند است. زیرا باید بخشبندی مشتریان در بازار هدف ، به درستی انجام شود. در واقع ، در این مرحله ، مدیر بازاریابی باید برنامه برقراری ارتباط با مشتریان خود را به درستی تعریف نماید.
توصیف خریدار بر اساس گامهای زیر باید انجام شود :
- او کیست ؟
- چه کاری انجام میدهد ؟
- چه محتوایی را ترجیح میدهد ؟
- چند سالش است ؟
- دغدغه عمده محصول شما برای وی چیست ؟
- دستهبندی تجربه مشتریان چگونه انجام شود ؟
-
استاندارد داشتن
هرچند که دکتر هاوس ، فردی قانون گریز و گاه جامعه ستیز است اما هرگز بیدلیل، جان بیمار را به خطر نمیاندازد و استاندارهای کیفی کار خود را همچنان در بالاترین سطح نگه میدارد.
مدیر بازاریابی باید تفاوت بین برند و شهرت را درک نماید و بتواند شهرت برند خود را حفظ نماید. زیرا که شهرت برند یکی از مهمترین عناصر استراتژی ارتباطی است. برای چند هفته خوب بودن کافی نیست. اگر استانداردی را تعریف نموده باشید، باید بر رعایت آن استوار بمانید.
ادامه مطلب : درسهای بازاریابی از سریال دکتر هاوس Dr. House