برندسازی کلینیک دندانپزشکی
برندسازی کلینیک دندانپزشکی یک ضرورت حیاتی است ، زیرا که افزایش روز افزون تعداد کلینیکهای تخصصی در تمام سطح کشور ، رقابت برای جذب بیمار بسیار شدید شده است. بنابراین میتوان گفت برندسازی کلینیک دندانپزشکی راه غیرقابلانکار برای جذب بیمار برای کلینیک دندانپزشکی ( تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل ) و در مرحله بعد تبدیل مشتری بالفعل به مشتریان وفاداری است. ایجاد وفاداری بیماران به کلینیک دندانپزشکی بسیار سخت و ساده است. سخت است اگر برنامهای وجود نداشته باشد. با بسیاری از دندانپزشکان جلساتی داشتیم و متوجه شدیم که آنان تفاوت بین بازاریابی، تبلیغات و برندسازی را به درستی درک نکردهاند و اغلب مشاورههای غیرعلمی دریافت شده نیز آنان را به سوی تبلیغات برنده است. حتی با بررسی تبلیغات صورت گرفته نیز به این نتیجه رسیدم که بیشتر توجه این تبلیغات نیز بدون استراتژی بوده و صرفا به تولید ( عکس و فیلم و نوشته ) محتوا و انتشار آن در فضای مجازی ختم شده است. چرا ؟
برای برخی، رفتن به کلینیک دندانپزشکی ، یک کار ضروری ولی بسیار ناخوشایند است. صندلی بی دسته و شیب داری که محاصره شده در کلی شلنگ و وسیله، نور شدید، ناراحتی “آه و اوه بیمار” و ابزارهای دردناک و پر سروصدا میتوانند منبع هراس باشند.
برای ایجاد یک تجربه لذتبخشتر، ما در تیم مشاوران مدیریت ایران ، به عنوان متخصص برندسازی و با تمرکز بر برندسازی کلینیک دندانپزشکی – در هنگام برنامهریزی برای پزشکان معتقدیم :
تعداد افرادی که کلینیک را میشناسند باید بیشتر شود ، در هنگام رزرو باید درکی درستی از کلینیک داشته باشند و احساس راحتی نمایند.
اما چه چیزی سبب میشود که مردم یک کلینیک دندانپزشکی را بر دیگری ترجیح دهند؟ این همان عاملی است که هر کسبوکار موفق را از یک کسبوکار ناموفق متمایز مینمایند : برندسازی / برندینگ Branding .
ادامه : برندسازی کلینیک دندانپزشکی