مشاوره بازاریابی | مشاوره برندینگ ( برندسازی )

مشاوره برندینگ ، مشاوره برندسازی | طراحی نظارت بر کمپین تبلیغات و برندینگ ( مشاوره بازاریابی فروش تبلیغات )

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

مدل داگمار DAGMAR

مدل داگمار نتیجه تحقیق انجمن ملی تبلیغات ANA است که خاطر نشان می‌نماید که تبلیغات برای دستیابی به اهداف مشخصی است و تبلیغات متفاوت به منظور دستیابی به اهداف متعدد صورت می‌پذیرد.

مدل داگمار  :  DAGMAR  : Defining Advertising Goals for Measured Advertising Responses مدل داگمار  : تعریف اهداف تبلیغاتی برای ارزیابی پاسخگویی به تبلیغات

DAGMAR  : Defining Advertising Goals for Measured Advertising Responses

مدل داگمار  : تعریف اهداف تبلیغاتی برای ارزیابی پاسخگویی به تبلیغات

وظیفه تبلیغات به صورت ساده و مشخص عبارت است از برقراری ارتباط  و انتقال اطلاعات به مخاطبی مشخص که به دنبال ایجاد یک چهارچوب ذهنی برای مخاطب و وادار نمودن وی به عمل خاصی است. موفقیت یا شکست تبلیغات ، به اینکه چگونه اطلاعات به صورت جذاب به مخاطب در زمان مناسب و با هزینه معقول منتقل گردد، کاملا بستگی دارد. پس وظیفه تبلیغات ، وظیفه برقرار ارتباط با مخاطب خاص است برای اثرگذاری بر وی در یک دوره زمانی خاص است.

 

هفت ویژگی مدل داگمار

۱-    اهدا ف تبلیغات ، اهدافی ارتباط هستند

تبلیغات تنها یکی از اجزاء آمیخته بازاریابی Marketing Mix همه شرکت‌ها است. بنابراین در تمام شرایط یک هدف مشخص برای تبلیغات ، رسیدن به اهداف ارتباطی است.

۲-  اهداف باید نوشته شده باشد

مدل داگمار بیان می‌نماید که اهداف تبلیغات باید به صورت شفاف نوشته شده باشد تا همه افراد از کارهایی که در حال انجام شدن است ، آگاه باشند.

۳- تبلیغات باید بر اساس اثربخشی و تعداد مواجه ارزیابی گردد

در مدل داگمار ، اینکه چه تعداد از  افراد باید یک تبلیغ مواجه شده‌اند ، اصلا مهم نیست، مهم نیست که اعداد نجومی هستند یا خیر . در مدل داگمار مهم این است که آیا اهداف ارتباطی از پیش تعیین شده ، حاصل شده است یا خیر .

۴-  تبلیغات از طریق سلسله‌مراتب اثرات ارتباطی عمل می‌کند

مدل داگمار در رابطه با سطوح سلسله‌مراتب و ارتباط آن‌ها در طول زمان در پاسخ به فعالیت‌های تبلیغاتی سازمان ، بسیار مشخص است. یک سری از گام‌های ذهنی وجود دارد که از طریق آن یک نام تجاری باید صعود نموده و ارتقاء یابد تا مورد پذیرش واقع گردد . فردی ممکن است شروع به معرفی یک برند در بازار نماید. وظیفه اولیه برنداین است که با افزایش آگاهی از برند ، برند به یک سطح بالاتر در سلسه مراتب دست یابد.

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR - مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

گام اول این است که برند در خصوص خود به مخاطبین هدف ، چیزهایی بیاموزد. مثل شخصیت برند ، القاء تداعیات برند مد نظر و احساسات. برند باید بیان نماید که از کدام نقطه نظرات با سایر رقبا متفاوت است. چه کسی از این نقاط قوت ، سود می‌برند . در حالت ، مخاطب ناآگاه را به سوی آگاهی می‌برد.

ادامه  :  مدل داگمار در تبلیغات DAGMAR – مدلی جهت ارزیابی اثربخشی تبلیغات

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تیم مشاوران مدیریت ایران - تحت لیسانس CMCG کالیفرنیای آمریکادر منطقه خاورمیانه.
وب سایت اصلی : http://iranmct.com
شماره تماس دفتر تهران : 09126465584

http://twitter.com/iranmct

ارائه خدمات مشاوره مدیریت آموزش مدیریت - نظارت بر اجراء.مشاوره بازاریابی.مشاوره فروش،مشاوره برندینگ.مشاوره منابع انسانی.مشاوره مدیریت خلاقیت و نوآوری.مشاوره ریسک.مشاوره تبلیغات.مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری.مشاوره خدمت به مشتری.مشاوره برندسازی و ارزشگذاری برند.برندینگ فردی برندینگ شخصی ....
آرشیو مطالب