برندسازی اینترنتی | برندسازی آنلاین | برندینگ آنلاین | برندسازی دیجیتال
برندسازی اینترنتی چیست ؟
برندسازی اینترنتی Internet Branding ، که آن را وب برندینگ نیز مینمامیم ، یکی از تکنیکهای مدیریت برند است که از دنیای وب به عنوان یکی از انواع رسانه به منظور معرفی برند به بازار آنلاین استفاده مینماییم. برندسازی اینترنتی یک استراتژی است برای دستیابی به موقعیت در دنیای کسب و کار است. حتی شرکتهای قدیمی و بالغ به دنبال سرماهی گذاریهای کلان روی ایجاد شهرت برند در دنیای وب هستند، زیرا استراتژی برندسازی اینترنتی تاثیر بسیار زیادی بر فعالیتهای برندینگ سازمان در دنیای واقعی دارد.
چرا برندسازی اینترنتی بوجود آمد ؟
با ظهور اینترنت و سپس آمدن نسل دوم وب Web 2 ( وب نسل دوم ، بر پایهٔ مشارکت و تعامل هوشمندانه انسان و نرم افزار است ) ، بازاریابان در سراسر دنیا در حال درک نمودن اهمیت استفاده از رسانه های آنلاین برای برندسازی هستند. نسل جدید مشتریان یعنی آنها که در اواخر دهه ۹۰ میلادی و بعد از آن و بویژه آنان که در ابتدای هزاره جدید متولد شدهاند، از تمایل بسیاری برای معاملات آنلاین برخوردارند. این بدان معنی است که بازاریابان و شرکتها اگر به دنبال هدف قرار دادن این بخش از بازار هستند، نیاز دارند تا محصولات خود را در دنیای مجازی به آنان معرفی نمایند. ضمنا با توجه به همه گیر شدن تلفنهای هوشمند توسط این بخش از جامعه، برندسازی اینترنتی محصولات بصورت آنلاین و در دنیای موبایل ، نه تنها دیگر لوکس نیست بلکه به واسطه تغییر عادت خرید مشتریان یک الزام به نظر میرسد. این همان دلیلی است که باعث میشود شرکتها به شدت در فضای مجازی اقدام به بازاریابی نمایند. به عنوان مثال، برندهای مانند نایک، آدیداس، کوکاکولا، پپسی و گپ که سیاست تبلیغ بصورت چاپی داشتهاند اکنون به سمت تبلیغات اینترنتی و فروش محصولات از طریق برندسازی اینترنتی ( برند سازی دیجیتال | برندینگ آنلاین ) گام برداشته اند.
آیا برندسازی اینترنتی ارزش سرمایه گذاری دارد؟
ممکن است یک شرکت دارای یک برنامه برندینگ بسیار قوی و منسجم باشد ، با این حال اگر به دنبال ایجاد یک برند آنلاین نباشد، یک مزیت را از دست میدهد. در مواجهه با برخی برندها که از در دنیای وب و دنیای واقعی فعال هستند ، از جذابیت کمتری برای مصرف کنندگان برخوردار است. اگر شما نیز تصمیم به تدوین و پیاده سازی یک استراتژی برندسازی اینترنتی داشته باشید، نباید شما انتقال ارزش مثبت و یا پیام مثبت برند به مشتری خود را فراموش نمایید. به طور خلاصه باید بیان نماییم که استراتژی مناسب برای برندسازی اینترنتی ، ارزش سرمایه گذاری را حتما خواهد داشت. بنابراین، کمپین وب برندینگ خود را شروع نمایید.
استفاده از نام برندسازی اینترنتی
قبل از ساخت یک استراتژی برندسازی اینترنتی، ابتدا باید بر علت استفاده از چنین استراتژیای تمرکز نمایید. دلایل اصلی استفاده اصلی استفاده از استراتژی برندسازی اینترنتی میتوانند به موارد زیر مرتبط باشد :
- بیان داستان برند
- شناسایی جایگاه مشتری
- آگاهی از برند
- ایجاد یک گفتگو با مشتریان
- بیان ارزش پیشنهادی به مشتری راغب
- ایجاد زمینه فروش
پیشنهاد ما به عنوان مشاور این این است که در برای شروع از یکی از موارد آغاز نمایید.
ادامه : برندسازی اینترنتی