هرم خلق ارزش برای مشتری – 30 روش خلق ارزش برای مشتری
من سالهاست که در دنیای بازاریابی دیجیتال غوطه خورده ام و اگر شخصی از من سؤال کند ، “نکته شماره یک در مورد موفقیت در تولید محتوای / موفقیت در رسانه های اجتماعی چیست ؟” به این مورد اشاره خواهم نمود :
مواردی که بیان می نمایم شاید ساده و حتی پیش پا افتاده بنظر آید – به نظر برسد ، اما کاملاً درست و به جا هستند. هر پیامی که برای مخاطب از طریق برندینگ ارسال میشود، فقط معرفی برند نیست ، بلکه بخشی از جنگ در حال انجام ما برای جلب توجه است. و برای پیروزی در آن جنگ ، شما باید بتوانید ارزش فوق العاده ای به مشتری ارائه نمایید.
سوال : خلق ارزش برای مشتری چگونه رخ میدهد ؟
خود سوال خیلی پیچیده تر از آن است که به نظر می آید .به نتایج برخی تحقیقات اشاره خواهم نمود تا به بفهمیم که خلق ارزش برای مشتری چگونه رخ میدهد.
30 روش خلق ارزش برای مشتری
در سایت دانشگاه هاروارد به یک مقاله جالب برخوردم که توسط آقای المکویست و همکارانش نوشته شده است.
در این مقاله جامع در خصوص هرم مازلو و سلسله مراتب نیازها به عنوان ویژگی اساسی تصویر برند اشاره شده است.
نتایج دهه ها تحقیق و تجربه این نویسندگان نشان داده که 4 طبقه ( دسته ) ارزش برای مشتری وجود دارد که هرکدام دارای زیر شاخه هایی می باشد که کلا می توان به 30 روش برای مشتری ایجاد ارزش نمود.