تیم مشاوران مدیریت ایران:
اخیرا چند دفعه تجربه پرواز با خطوط هواپیمایی نیوزیلند را داشته و در این پرواز با نوآوریهای قابلتوجه در حوزه خدمت به مشتری برخورد نمودم. نوآوریهایی که موجب تجربه بسیار لذتبخش از پرواز شد و انگیزهای برای اشتراک گذاردن این تجربیات با شماست.
هنگامیکه مسئولین خط هوایی در یکزمان واحد، از تمام افراد درخواست توجه به یک مسئله خواست دارند، 95% مشتریان حتما در حال انجام یک کار دیگر بهجز توجه به خواسته این مسئولین خواهند داشت !!
علائم و نشانهای اخطاردهنده دیگر موردتوجه مسافرین قرار نمیگیرد. در هنگام توضیح مهمانداران (خدمه پرواز) در خصوص نحوه عملکرد در زمان بروز خطر احتمالی، اغلب مسافرین به چیزی یا جایی جز حرکات دست وی توجه نمودهاند.
اما خطوط هواپیمایی نیوزیلند کاملا متفاوت است. تکتک مسافران در حال مشاهده صفحهنمایش مقابل خود بودند. در چندین پروازی که با این خط هوایی داشتم، بهوضوح دیده میشد. از مواردی که برای ایجاد تجربه زیبا برای مشتری به وجود آمده بود، یادداشتی برداشتم و تعدادی عکس و فیلم محیا نمودم تا در اولین فرصت داستان این شرکت را برایتان بازگو نمایم:
1- توجه مشتریان را جلب نمایید
خطوط هوایی نیوزیلند از قهرمانان موجسواری خواسته بود درحالیکه در یک ساحل زیبا در حال موجسواری هستند بهجای خدمه پرواز، نحوه عکسالعمل در مواجه با خطرات احتمالی هوایی را برای مسافران تشریح نمایند. » ویدیو مرتبط
پس جای تعجبی نیست که همه مسافران با تعجب و خوشحالی به صفحهنمایش چشم دوخته و به دستورالعملهای ایمنی توجه مینمودند.
هر شرکتی برای ارتباط با مشتری و کارکنان خویش باید با استفاده از یک خلاقیت و نوآوری مشخص توجه مشتریان را جلب نماید. شما چه ایده نوآورانهای و غیرتکراری برای شگفتزده و خوشحال نمودن مشتریان خود دارید؟
2- ایجاد هیجان و شگفتی برای مشتری
چرا کسی به فکر تزئین و زیباسازی داخل محیط سرویس بهداشتی هواپیما نبوده است ؟
در این سرویس بهداشتی شما با لوستر، قفسه کتاب، نورپردازی ویژه و موزیک مواجه میشوید. خود را جای مسافر بگذارید، چندین هزار مایل پرواز روی اقیانوس و خشکی، حتما باید هر چیزی یک جنبه جدید داشته باشد تا ذهن مسافر را برای دقایقی از پرواز جدا شود.
3- از راحتی جایگاه مشتریان خود مطمئن گردید
صندلی پروازها غالبا نامناسب هستند، مخصوصا اگر پرواز بلندمدت باشد این وضعیت تشدید میگردد. این خطوط بهمنظور آرامش مسافرین(حتی برای مسافران اکونومی) یک کیسه کوچک نفش رنگی برای جلوگیری از خم ماندن دائم پاها در زیر پای مسافران قرار داده است. با هزینهای بسیار اندک، آرامش بیشتری به ارمغان آورده است. شما برای آرامش مشتریانتان چه کردهاید ؟ » ویدیو مرتبط
4- تجربه جدید در برخورد با طراحی جدید
در مورد نارضایتی مسافران در مورد طراحی و چینش جدید صندلیهای ششگوشه بسیار شنیده میشود.
هدف استفاده از هر سانتی مترمربع فضای موجود در هواپیماست. اما خطوط هوایی نیوزیلند بهمنظور احترام به حریم شخصی و راحتی بیشتر مسافرین، حتی در پرواز اکونومنی خود، صندلیها در جهتی مخالف و با زاویه 60درجه در کنار یکدیگر قرار داده تا فضای بیشتری به مشتریان اختصاص دادهشده است. آیا شما به دنبال ایجاد یک تجربه و حس بهتر از طریق تغییر طراحی محصولات و خدمات خود بودهاید ؟
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.