تیم مشاوران مدیریت ایران :
برند فرقه یا برند کیش (کالت برند Cult Brand ) یکی از ۲۱ نوع برند است و در زیر عنوان برندینگ، جز برند متخاصم Hostile Brand دستهبندی میگردد. کالت برند بر اساس وفاداری مشتریان حول یک دسته، گروه، فرد یا محصول در یک جامعه شکل میگیرد. برند فرقه علاقهای به دیگران ندارد، مشتریانی دارد که خودشان را متعصبین و سینهچاکان این برند میدانند، طرفداران برند فرقه بهطورجدی و حقیقی، منافع و هویت خود را درگرو محبوبیت و موفقیت برند میدانند.
Cult Brand، ارتباطی منحصربهفردی با مشتریان خویش برقرار مینماید و حول برند خود یک فرهنگ مصرف خاصی را شکل میدهد و این فرهنگ، دیگران را تحریک میکند تا از صمیم قلب بخواهند بخشی از این فرهنگ باشند. از کالت برندهای جدید میتوان به Mini Cooper, Harley-Davidson, Apple, Oprah, Linux اشاره نمود.
در دنیای کالت برندینگ، مشتری پاداش نیست بلکه مشتری عضوی از خانواده برند است.
اگر یک موتور هارلی–دیویدسون بخرید، تنها یک موتور نخریدید، شما عضو جدیدی از کلاب هواداران این برند شدهاید. کلابی که تمام قارههای جهان به صورتی فعال برای اعضای خود برنامهریزی مینماید.
این نوع برند، هیچ رقیبی ندارد و با وضع قوانین خاصی، مشتریان خود را تعریف و بر مشتریان خود حکومت مینماید. هیچ جایگزینی برای آنان نیست. چه کسی جای اپرا وینفری و چه چیزی جای محصولات اپل را میتواند بگیرد؟
ادامه مطلب : کالت برندینگ Cult Branding
دریافت خبرنامه تیم مشاوران مدیریت در تلگرام هفتهای یکبار (بدون درج تبلیغات)
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.