سه شنبه ۵ ارديبهشت ۹۶
ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری Brand Equity & Customer Equity
ارزش ویژه برند Brand Equity را ارزش و قدرت برند که تعیینکننده بها و ارزش آن برند است تعریف مینمایند، درحالیکه ارزش ویژه مشتری بر اساس ارزش طول عمر تمام مشتریان تعریف میشود.
ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری در دو نقطه مشترک هستند :
- هر دو بر وفاداری مشتری به برند تاکید دارند.
- هر دو بر این نکته تاکید میکنند که آنچه ارزشآفرین است وجود مشتریان بسیاری است که تا جایی که میتوانند پول پرداخت مینمایند.
اما ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری از نظر مفهومی با یکدیگر متفاوتاند:
ادامه مطلب : ارزش ویژه برند و ارزش ویژه مشتری Brand Equity & Customer Equity